Friday, March 5, 2010

THE ROAD NOT TAKEN


Two roads diverged in a yellow wood,
And sorry I could not travel both
And be one traveler, long I stood
And looked down one as far as I could
To where it bent in the undergrowth;

Then took the other, as just as fair,
And having perhaps the better claim
Because it was grassy and wanted wear,
Though as for that the passing there
Had worn them really about the same,

And both that morning equally lay
In leaves no step had trodden black.
Oh, I marked the first for another day!
Yet knowing how way leads on to way
I doubted if I should ever come back.

I shall be telling this with a sigh
Somewhere ages and ages hence:
Two roads diverged in a wood, and I,
I took the one less traveled by,
And that has made all the difference.

~Robert Frost~

这首诗,我相信朋友们应该都知道吧!
去年,在阅读这首诗时,还不觉得什么,只把它当做一首普通的诗,只因考试而读的诗。
如今,在为未来的去向作抉择的时候,脑海里又突然浮现出这首诗。
我现在所面对的,就好比上图的两条路。两条不同的路,带领着我去到不同的世界,不同的生活。
我真的好害怕,好害怕。
我害怕自己会如作者那样,选错了人生的道路,以至自己在将来后悔当初所下的决定。
正如作者所说,一旦我们选择了一条路,那条路就会决定我们的一生并改变我们的生活。
生活是好是坏,往往就决定于那一念之差,哪怕只是个小小的错误,小小的选择,都有可能酿成大祸。正如名句常言:“星星之火,可以燎原”
但同时,我们也知晓,尚若我们因为害怕而不敢踏出那决定性的第一步,那我们不就永远永远只能在原地踏步,毫无任何进步了吗??何不给自己一个尝试的机会,唯有这样,我们才能知道自己是能还是不能啊。
有了尝试,即使失败了,我们也不至于后悔,至少我还能大声地告诉别人:“我尝试过了哦!”
如果连一个尝试的机会都不给自己,那不就很自私,很傻吗?谁也无法知晓那也许就是属于你的命运啊。。

在这重要的关键,我真的希望自己做对了选择,不想再有任何的后悔了。
我要好好地给自己一个足够的空间仔细想想。。
我要勇敢朝着梦想前进!同时也要相信自己并坚定信念!
加油!只要肯努力,就算再困难,再艰辛,终究还是能迎刃而解的!
我希望朋友们也能如此。好好为将来打算并做出最好最棒的决定吧!不要让自己存有任何后悔的空间!
让我们张开梦想的翅膀,努力去创造并打拼一个属于自己的天空吧!!

No comments:

Post a Comment